• Bell Bell B30E
  • Bell Bell B30E
  • Bell Bell B30E

B30E

Waga robocza: 19 681 kg
Objętość skrzyni ładunkowej: 17,5
Moc silnika: 246 kW
Wydajność
Wydajność
Komfort/Kabina
Komfort/Kabina
Przyjazność dla środowiska
Przyjazność dla środowiska
Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo
Konserwacja/ serwis
Konserwacja/ serwis

Specyfikacja techniczna

Modell
  • B30E
  • silnik

    Moc nominalna

    Brutto 260 kW
    Brutto 348 PS
    Netto 250 kW
    Netto 335 PS
    Prędkość obrotowa przy mocy nominalnej 2 200 1/min

    Akumulator

    Ilość 2 Stück
    Napięcie 12 V
    Pojemność 2 Ah

    Napięcie

    Napięcie 24 V

    Alternator

    Napięcie 28 V
    Amperaż 80 A
    Producent Mercedes Benz
    Maksymalny moment obrotowy 1 450 Nm
    Filtr powietrza Dual-Luftfiltersystem mit Entstaubungsventil
    Model OM 936 LA
    Emisja Entspricht EU Stufe V
    Typ 4-Takt wassergekühlt, Direkteinspritzung
    Średnica 110 mm
    Zbiornik paliwa 302 l
    Zasysanie Turbolader mit Ladeluftkühlung
    Skok 135 mm
    Zbiornik DEF/AdBlue 31 l
    Oczyszczanie spalin DOC, SCR-System und DPF
    Pojemność skokowa 7,7 l
    Cylindry 6 Stück
  • Mechanizm napędowy

    Producent Allison
    Model 3400 ORS
    rodzaj konstrukcji Vollautomatisches Planetengetriebe
    Układ Motorseitig angeflanscht
    Przełożenie Permanent greifender Planetenantrieb, kupplungsbetätigt
    Sprzęgło Hydraulisch betätigte Mehrscheibenkupplung
    Kontrola Elektronisch
    Zmiennik momentu obrotowego Hydrodynamisch mit Wandlerüberbrückung (lock-up) in allen Gängen
    Biegi Automatik: 6 vorwärts, 1 rückwärts

    Prędkość jazdy

    Prędkość jazdy na 1 biegu 7 km/h
    Prędkość jazdy na 2 biegu 15 km/h
    Prędkość jazdy na 3 biegu 23 km/h
    Prędkość jazdy na 4 biegu 35 km/h
    Prędkość jazdy na 5 biegu 47 km/h
    Prędkość jazdy na 6 biegu 50 km/h
    Do tyłu 7 km/h
  • UKŁAD HAMULCOWY

    Hamulec roboczy

    Zweikreisbremsanlage, vollhydraulischbetätigte Ölbadlamellenbremsen anallen Achsen.
    Maksymalna siła hamowania przy oponach standardowych 233 kN

    Hamulec postojowy i awaryjny

    Scheibenbremse mit Federspeicherzylinder an der Kardanwelle, pneumatisch lösbar
    Maksymalna siła hamowania 214 kN

    Hamulec pomocniczy

    Automatische Motorbremse (EVB).Automatisierte Retarderbremsedurch elektronische Aktivierung derÖlbadlamellenbremse.

    Maksymalna wydajność retardera

    Ciągłe 318 kN
    Ciągłe 318 kW
    Max. 588 kN
    Max. 588 kW
  • PRZEKŁADNIA

    Producent Bell
    Model VGR 10000
    rodzaj konstrukcji Vollautomatisches Planetengetriebe
    Dyferenciał 33/67 proportionale Drehmomentverteilung automatisches Zwischenachs-Sperrdifferenzial
  • Osie jezdne

    Producent

    Bell

    Model

    18T

    mechanizm różnicowy

    Spiralradverzahntes Antischlupf-Differenzial
    Napęd końcowy Außenplanetenantrieb in Schwerlastausführung an allen Achsen
  • ZAWIESZENIE

    Z przodu Teilabhängig, mit Öl-/Stickstoff-Stoßdämpfern und Stabilisatoren durch A-Rahmen angelenkt. Optional: Elektronisch gesteuerte adaptive Aufhängung mit Niveauregulierung
    tylna Tandemschwingen mit Gummi-Dämpfung. Optional: Comfort-Ride-Federung mit zweistufigem Sandwich-Block
  • opony

    Typ EM-Bereifung
    Rozmiar opony 23.5 R25
    Opcjonalnie 750/65 R25
  • STEROWANIE

    Ilość obrotów kierownicą do pełnego skrętu (ogranicznika) 4.1
    Kąt skrętu kół 45 °
    Cylindry Doppelt wirkende Lenkzylinder mit fahrabhängiger Notlenkpumpe
    Liczba cylindrów 2 Stück
  • Hydraulika

    Specyfikacja Load-Sensing System mit Verstellpumpe und integrierter Notlenkpumpe
    Typ pompy Variable Verstellpumpe mit Load-Sensing-Funktion
    Natężenie przepływu 165 l/min
    Ciśnienie 280 bar
    Filtr 5 µm

    Hydraulika skrzyni ładunkowej

    Specyfikacja Doppelt wirkende, einstufige Kippzylinder
    Liczba cylindrów 2 Stück
    Kąt przechyłu 14,5 s
    Czas opuszczania 7,5 s
    Max. Kąt nachylenia 70 °
  • UKŁAD SPRĘŻONEGO POWIETRZA

    Specyfikacja Lufttrockner mit Heizung und Überdruckventil, zur Versorgung der Feststellbremse und weiteren Nebenfunktionen
    Ciśnienie robocze 810 kPa
  • KABINA

    Certyfikacja ROPS/FOPS-zertifiziert

    Poziom ciśnienia akustycznego (wewnątrz kabiny)

    zgodnie z normą ISO 6396 74 LpA dB(A)
  • WYMIARY

    A Długość transportowa z klapą tylną 9 953 mm
    A1 Długość całkowita maks. kąt przechyłu 10 404 mm
    B1 Wysokość - z obrotową lampą ostrzegawczą 3 661 mm
    B2 Wysokość - z sygnalizacją świetlną załadunku 3 747 mm
    B3 Wysokość skrzyni ładunkowej - maks. kąt wywrotu bez osłony przeciwkamieniowej 6 318 mm
    B6 Wysokość kabiny 3 426 mm
    C Szerokość nad błotnikami 2 985 mm
    D Szerokość nad oponami (standard) 2 940 mm
    D Szerokość nad oponami (opcja) 2 998 mm
    E Rozstaw opon (standard) 2 356 mm
    E Rozstaw opon (opcja) 2 260 mm
    F Szerokość nad skrzynią ładunkową 2 968 mm
    F1 Szerokość nad klapą tylną 3 268 mm
    G Szerokość nad lusterkiem zewnętrznym (pozycja jazdy) 3 260 mm
    H Prześwit - połączenie przegubowe 537 mm
    I Prześwit - oś przednia 488 mm
    J Prześwit - maksymalny kąt przechyłu 710 mm
    K Wysokość zsypu - w położeniu transportowym 2 176 mm
    L Długość skrzyni ładunkowej 5 294 mm
    M Wysokość załadunku 2 864 mm
    N Odległość osi tylnej od krawędzi skrzyni łądunkowej 1 500 mm
    O Odległość osi środkowej od osi tylnej 1 670 mm
    P Odległość osi centralnej od osi przedniej 4 181 mm
    Q Odległość oś przednia/przód pojazdu 2 602 mm
    R Odległość między osią przednią a przegubem 1 362 mm
    S Kąt nachylenia 25 °
    T Max. Kąt przechyłu skrzyni łądunkowej 70 °
    U Max. Kąt załamania 45 °
    V Wysokość przednich punktów mocowania 1 075 mm
    W Odległość między punktami podnoszenia 9 443 mm
    X Promień skrętu do wewnątrz (standard) 4 110 mm
    X Promień skrętu do wewnątrz (opcja) 4 081 mm
    Y Promień zawracania na zewnątrz (standard) 8 000 mm
    Y Promień zawracania na zewnątrz (opcja) 8 029 mm
  • Kąt nachylenia podjazdu

    image:744

    Procedura określania

    OSIE Bestimmen Sie den Zugwiderstand über den Schnittpunkt der Fahrzeuggewichtslinie und der Steigungslinie. Anmerkung: 2% typischer Rollwiderstand sind bereits in der Grafik und der Steigungslin
    Układ napędowy Von diesem Schnittpunkt fahren Sie über die Grafiken nach rechts zu den Schnittpunkten der Zugkraftkurven.
    Liczba kółek i płyt podłogowych na stronę Die untere Skala zeigt nun die Maximalgeschwindigkeit auf der jeweiligen Steigung.
  • WYDAJNOŚĆ RETARDERA

    image:742

    Procedura określania

    Wyrzutnie Bestimmen Sie die erforderliche Retarderkraft über den Schnittpunkt der Fahrzeuggewichtslinie und der Steigungslinie.
    Zasysanie Von diesem Schnittpunkt fahren Sie über die Grafiken nach rechts zu den Schnittpunkten der Kurven. Anmerkung: 2% typischer Rollwiderstand sind bereits in der Graphik berücksichtigt.
    Liczba płyt podłogowych (na stronę) Die untere Skala zeigt nun die Maximalgeschwindigkeit.
  • Pojemność skrzyni ładunkowej i nacisk na podłoże

    Ciężar roboczy

    BetriebsgewichtLeerBeladen
    Vorne10 130 kg13 500 kg
    Mitte5 025 kg17 340 kg
    Hinten4 985 kg17 300 kg
    Gesamt20 140 kg48 140 kg
    Nennnutzlast28 000 kg

    Nacisk na podłoże

    BodendruckBeladen (fester Untergrund) StandardreifenBeladen (bei 15% Reifeneindringtiefe) StandardreifenBeladen (fester Untergrund) optionale ReifenBeladen (bei 15% Reifeneindringtiefe) optionale Reifen
    Vorne282 kPa246 kPa235 kPa213 kPa
    Mitte380 kPa317 kPa310 kPa274 kPa
    Hinten380 kPa317 kPa310 kPa274 kPa

    Pojemność skrzyni ładunkowej

    Oznaczona pojemność skrzyni ładunkowej i nacisku 14 m³
    Nasyp 1:1 SAE 17,5 m³
    Nasyp 1:1 SAE 21 m³
    Pojemność skrzyni ładunkowej z automatyczną klapą tylną (SAE 2:1) 18 m³

    Waga dodatkowego wyposażenia

    Wyłożenie skrzyni ładunkowej 1 182 kg
    tylna klapa 825 kg
    Dodatkowe standardowe kompletne koło (obręcz i opona) 565 kg
    Dodatkowe kompletne koło (obręcz i opona) przód 738 kg
  • ZESTAW DANYCH TECHNICZNYCH

    Hamulec roboczy

    Maksymalna siła hamowania przy oponach standardowych 233 kN

    Nacisk na podłoże

    BodendruckBeladen (fester Untergrund) StandardreifenBeladen (bei 15% Reifeneindringtiefe) StandardreifenBeladen (fester Untergrund) optionale ReifenBeladen (bei 15% Reifeneindringtiefe) optionale Reifen
    Vorne282 kPa246 kPa235 kPa213 kPa
    Mitte380 kPa317 kPa310 kPa274 kPa
    Hinten380 kPa317 kPa310 kPa274 kPa
    Filtr powietrza Dual-Luftfiltersystem mit Entstaubungsventil
    A Długość transportowa z klapą tylną 9 953 mm
    Ciśnienie robocze 810 kPa
    Napęd końcowy Außenplanetenantrieb in Schwerlastausführung an allen Achsen
    Rozmiar opony 23.5 R25
    Kąt skrętu kół 45 °
    Maksymalny moment obrotowy 1 450 Nm
    Model VGR 10000
    Cylindry Doppelt wirkende Lenkzylinder mit fahrabhängiger Notlenkpumpe
    Emisja Entspricht EU Stufe V
    Opcjonalnie 750/65 R25
    Zasięg Permanent greifender Planetenantrieb
    Natężenie przepływu 165 l/min
    Typ 4-Takt wassergekühlt, Direkteinspritzung
    Liczba cylindrów 2 Stück
    Ciśnienie 280 bar
    A1 Długość całkowita maks. kąt przechyłu 10 404 mm
    Układ Separat vom Getriebe
    Zbiornik paliwa 302 l
    Średnica 110 mm
    Zasysanie Turbolader mit Ladeluftkühlung
    Przełożenie Permanent greifender Planetenantrieb, kupplungsbetätigt
    Filtr 5 µm
    tylna Tandemschwingen mit Gummi-Dämpfung. Optional: Comfort-Ride-Federung mit zweistufigem Sandwich-Block
    rodzaj konstrukcji Dreireihig schrägverzahnt
    Zbiornik DEF/AdBlue 31 l
    Skok 135 mm
    Oczyszczanie spalin DOC, SCR-System und DPF
    Dyferenciał 33/67 proportionale Drehmomentverteilung automatisches Zwischenachs-Sperrdifferenzial
    Sprzęgło Hydraulisch betätigte Mehrscheibenkupplung
    Pojemność skokowa 7,7 l
    Cylindry 6 Stück
    Kontrola Elektronisch
    B1 Wysokość - z obrotową lampą ostrzegawczą 3 661 mm
    Zmiennik momentu obrotowego Hydrodynamisch mit Wandlerüberbrückung (lock-up) in allen Gängen
    B2 Wysokość - z sygnalizacją świetlną załadunku 3 747 mm
    Biegi 6 Vorwärts, 1 Rückwärts
    B3 Wysokość skrzyni ładunkowej - maks. kąt wywrotu bez osłony przeciwkamieniowej 6 318 mm
    B6 Wysokość kabiny 3 426 mm
    C Szerokość nad błotnikami 2 985 mm
    D Szerokość nad oponami (standard) 2 940 mm
    D Szerokość nad oponami (opcja) 2 998 mm
    E Rozstaw opon (standard) 2 356 mm
    E Rozstaw opon (opcja) 2 260 mm
    F Szerokość nad skrzynią ładunkową 2 968 mm
    F1 Szerokość nad klapą tylną 3 268 mm
    G Szerokość nad lusterkiem zewnętrznym (pozycja jazdy) 3 260 mm
    H Prześwit - połączenie przegubowe 537 mm
    I Prześwit - oś przednia 488 mm
    J Prześwit - maksymalny kąt przechyłu 710 mm
    K Wysokość zsypu - w położeniu transportowym 2 176 mm
    L Długość skrzyni ładunkowej 5 294 mm
    M Wysokość załadunku 2 864 mm
    N Odległość osi tylnej od krawędzi skrzyni łądunkowej 1 500 mm
    O Odległość osi środkowej od osi tylnej 1 670 mm
    P Odległość osi centralnej od osi przedniej 4 181 mm
    Q Odległość oś przednia/przód pojazdu 2 602 mm
    R Odległość między osią przednią a przegubem 1 362 mm
    S Kąt nachylenia 25 °
    T Max. Kąt przechyłu skrzyni łądunkowej 70 °
    U Max. Kąt załamania 45 °
    V Wysokość przednich punktów mocowania 1 075 mm
    W Odległość między punktami podnoszenia 9 443 mm
    X Promień skrętu do wewnątrz (standard) 4 110 mm
    X Promień skrętu do wewnątrz (opcja) 4 081 mm
    Y Promień zawracania na zewnątrz (standard) 8 000 mm
    Y Promień zawracania na zewnątrz (opcja) 8 029 mm

    Poziom ciśnienia akustycznego (wewnątrz kabiny)

    zgodnie z normą ISO 6396 74 LpA dB(A)

    Hamulec postojowy i awaryjny

    Scheibenbremse mit Federspeicherzylinder an der Kardanwelle, pneumatisch lösbar
    Maksymalna siła hamowania 214 kN

    Objętość skrzyni skrzyni ładunkowej

    Oznaczona pojemność skrzyni ładunkowej i nacisku 14 m³
    Nasyp 1:1 SAE 17,5 m³
    Nasyp 1:1 SAE 21 m³
    Pojemność skrzyni ładunkowej z automatyczną klapą tylną (SAE 2:1) 18 m³

    Moc nominalna

    Brutto 260 kW
    Brutto 354 PS
    Netto 246 kW
    Netto 335 PS
    Prędkość obrotowa przy mocy nominalnej 2 200 1/min

    Model

    18T

    Prędkość jazdy

    Prędkość jazdy na 1 biegu 7 km/h
    Prędkość jazdy na 2 biegu 15 km/h
    Prędkość jazdy na 3 biegu 23 km/h
    Prędkość jazdy na 4 biegu 35 km/h
    Prędkość jazdy na 5 biegu 47 km/h
    Prędkość jazdy na 6 biegu 50 km/h
    Do tyłu 7 km/h

    Hamulec pomocniczy

    Automatische Motorbremse (EVB).Automatisierte Retarderbremsedurch elektronische Aktivierung derÖlbadlamellenbremse.

    Waga wyposażenia dodatkowego

    Wyłożenie skrzyni ładunkowej 1 182 kg
    tylna klapa 825 kg
    Dodatkowe standardowe kompletne koło (obręcz i opona) 565 kg
    Dodatkowe kompletne koło (obręcz i opona) przód 738 kg

    Mechanizm różnicowy

    Spiralradverzahntes Antischlupf-Differenzial

    Maksymalny efekt opóźniacza

    Ciągłe 318 kN
    Max. 588 kN

    Akumulator

    Ilość 2 Stück
    Napięcie 12 V
    Pojemność 2 Ah

    Napięcie robocze

    Napięcie 24 V

    Alternator

    Napięcie 28 V
    Amperaż 80 A
Uwaga: Z wyjątkiem błędów i zmian technicznych.

Bell B30E

Na wysoką efektywność ekonomiczną i długą żywotność wozideł Bell składa się wiele czynników. Przede wszystkim wyłącznie używane silniki Mercedes-Benz / MTU, które są specjalnie dostosowane do zastosowania. Ponadto jednostki w połączeniu ze zoptymalizowaną wagowo konstrukcją pojazdu oferują również najniższe wartości zużycia na rynku.

Dzięki modułowej budowie naszych wielkogabarytowych serii klienci firmy Bell również odnoszą korzyści z niskie koszty zużycia i części zamiennych. Oznacza to, że nasze pojazdy oferują wysoki poziom opłacalności nawet przy długich okresach użytkowania.

Specjalista w zakresie inżynierii lądowej B30E jest używany na małych i średnich konstrukcjach budowy tuneli, inżynierii lądowej, budowy dróg i wałów lub budowy dróg w kopalniach odkrywkowych.

Pliki do pobrania

Bell B30E (Niemiecki) 4.59 MB
Ściągnij

Bell B30E (Angielski) 4.51 MB
Ściągnij