• Bell Wozidło przegubowe Bell B60E
  • Bell Wozidło przegubowe Bell B60E
  • Bell Wozidło przegubowe Bell B60E

B60E

Waga robocza: 42 476 kg
Objętość skrzyni ładunkowej: 35
Moc silnika: 430 kW
Wydajność
Wydajność
Komfort/Kabina
Komfort/Kabina
Przyjazność dla środowiska
Przyjazność dla środowiska
Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo
Konserwacja/ serwis
Konserwacja/ serwis

Specyfikacja techniczna

Modell
  • B60E
  • silnik

    Moc nominalna

    Brutto 430 kW
    Brutto 577 PS
    Netto 405 kW
    Netto 543 PS
    Prędkość obrotowa przy mocy nominalnej 1 700 1/min

    Akumulator

    Ilość 2 Stück
    Napięcie 12 V
    Pojemność 2 Ah

    Napięcie

    Napięcie 24 V

    Alternator

    Napięcie 28 V
    Amperaż 80 A
    Producent Mercedes Benz
    Maksymalny moment obrotowy 2 750 Nm
    Filtr powietrza Dual-Luftfiltersystem mit Entstaubungsventil
    Model OM 473 LA
    Prędkość obrotowa Maksymalny moment obrotowy 1 300 1/min
    Emisja Entspricht EU Stufe V
    Typ 4-Takt wassergekühlt, Direkteinspritzung
    Średnica 139 mm
    Zbiornik paliwa 494 l
    Zasysanie Turbolader mit Ladeluftkühlung
    Skok 171 mm
    Zbiornik DEF/AdBlue 40 l
    Oczyszczanie spalin DOC, SCR-System und DPF
    Pojemność skokowa 15,6 l
    Cylindry 6 Stück
  • Mechanizm napędowy

    Producent Allison
    Model 4800 ORS
    rodzaj konstrukcji Vollautomatisches Planetengetriebe
    Układ Motorseitig angeflanscht
    Przełożenie Permanent greifender Planetenantrieb, kupplungsbetätigt
    Sprzęgło Hydraulisch betätigte Mehrscheibenkupplung
    Kontrola Elektronisch
    Zmiennik momentu obrotowego Hydrodynamisch mit Wandlerüberbrückung (lock-up) in allen Gängen
    Biegi 7 Vorwärts, 1 Rückwärts

    Prędkość jazdy

    Prędkość jazdy na 1 biegu 4 km/h
    Prędkość jazdy na 2 biegu 8 km/h
    Prędkość jazdy na 3 biegu 16 km/h
    Prędkość jazdy na 4 biegu 21 km/h
    Prędkość jazdy na 5 biegu 30 km/h
    Prędkość jazdy na 6 biegu 41 km/h
    Prędkość jazdy na 7 biegu 47 km/h
    Do tyłu 6 km/h
  • UKŁAD HAMULCOWY

    Hamulec roboczy

    Zweikreisbremsanlage, vollhydraulisch betätigte Ölbadlamellenbremsen an Vorder- und Hinterachse. Bremsöl-Kreislauf mit separater Kühlung und Filterung.
    Maksymalna siła hamowania przy oponach standardowych 437 kN

    Hamulec postojowy i awaryjny

    Scheibenbremse mit Federspeicherzylinder an der Kardanwelle, pneumatisch lösbar
    Maksymalna siła hamowania 379 kN

    Hamulec pomocniczy

    Automatische Motorbremse (EVB), automatische Retarderfunktion durch elektronisch aktivierte Ölbad-Lamellenbremsen.

    Maksymalna wydajność retardera

    Ciągłe 574 kN
    Ciągłe 574 kW
    Max. 983 kN
    Max. 983 kW
  • PRZEKŁADNIA

    Producent Kessler
    Model W2400
    Układ Separat vom Getriebe
    rodzaj konstrukcji Dreireihig schrägverzahnt
    Dyferenciał 29/71 proportionale Drehmomentverteilung automatisches Zwischenachs-Sperrdifferenzial
  • Osie jezdne

    Producent

    Bell
    Oś przednia Bell
    Oś tylna Kessler

    Model

    Z przodu 30T
    tylna 71T

    mechanizm różnicowy

    Z przodu Schrägverzahntes Differenzial mit automatischer Traktionskontrolle
    tylna Schrägverzahntes Mitteldifferenzial
    Napęd końcowy Außenplanetenantrieb in Schwerlastausführung an allen Achsen
  • ZAWIESZENIE

    Z przodu Teilabhängig, mit Öl-/Stickstoff-Stoßdämpfern und Stabilisatoren durch A-Rahmen angelenkt. Optional: Elektronisch gesteuerte adaptive Aufhängung mit Niveauregulierung
    tylna Längslenker-Hinterachse mit Öl-/Stickstoff-Federbeinen und zusätzlichem Querstabilisator
  • opony

    Typ EM-Bereifung
    Z przodu 875/65 R29
    tylna Zwillingsbereifung 24.00 R35
  • STEROWANIE

    Ilość obrotów kierownicą do pełnego skrętu (ogranicznika) 4.9
    Kąt skrętu kół 42 °
    Cylindry Hydrostatisch, doppelt wirkende Lenkzylinder mit fahrabhängiger Notlenkpumpe
    Liczba cylindrów 2 Stück
  • Hydraulika

    Specyfikacja Load-Sensing-System zur Versorgung von Lenkung (vorrangig), Muldenbetätigung, Federungs- und Bremsfunktionen. Eine fahrabhängige Notlenkpumpe ist ins Hauptsystem integriert.
    Typ pompy Variable Verstellpumpe mit Load-Sensing-Funktion
    Natężenie przepływu 330 l/min
    Ciśnienie 250 bar
    Filtr 5 µm

    Hydraulika skrzyni ładunkowej

    Specyfikacja Doppelt wirkende, zweistufige Kippzylinder
    Liczba cylindrów 2 Stück
    Kąt przechyłu 17 s
    Czas opuszczania 18 s
    Max. Kąt nachylenia 55 °
    Opcjonalnie Alternative Kippwinkel frei programmierbar
  • UKŁAD SPRĘŻONEGO POWIETRZA

    Specyfikacja Lufttrockner mit Heizung und Überdruckventil, zur Versorgung der Feststellbremse und weiteren Nebenfunktionen
    Ciśnienie robocze 810 kPa
  • KABINA

    Certyfikacja ROPS/FOPS-zertifiziert

    Poziom ciśnienia akustycznego (wewnątrz kabiny)

    zgodnie z normą ISO 6396 77 LpA dB(A)
  • WYMIARY

    A Długość transportowa z klapą tylną 11 114 mm
    A1 Długość całkowita maks. kąt przechyłu 11 178 mm
    B Wysokość transportowa z osłoną przeciwkamieniową 4 209 mm
    B Wysokość transportowa z osłoną przeciwkamieniową 4 212 mm
    B1 Wysokość - z obrotową lampą ostrzegawczą 4 050 mm
    B2 Wysokość - z sygnalizacją świetlną załadunku 4 333 mm
    B3 Wysokość skrzyni ładunkowej - maks. kąt wywrotu bez osłony przeciwkamieniowej 7 476 mm
    B3 Wysokość skrzyni ładunkowej - maks. kąt wywrotu bez osłony przeciwkamieniowej 7 692 mm
    B5 Wysokość z osłoną przeciwkamieniową w pozycji jazdy 4 675 mm
    B6 Wysokość kabiny 3 813 mm
    C Szerokość nad błotnikami 3 790 mm
    D Szerokość nad oponami z przodu 3 832 mm
    D Szerokość nad oponami z tyłu 4 444 mm
    E Rozstaw opon przód 2 949 mm
    E Rozstaw opon tylnych 2 992 mm
    F Szerokość nad skrzynią ładunkową 4 487 mm
    F1 Szerokość nad klapą tylną 4 800 mm
    G Szerokość nad lusterkiem zewnętrznym (pozycja jazdy) 5 242 mm
    H Prześwit - połączenie przegubowe 561 mm
    I Prześwit - oś przednia 554 mm
    J Prześwit - maksymalny kąt przechyłu 851 mm
    K Wysokość zsypu - w położeniu transportowym 2 952 mm
    L Długość skrzyni ładunkowej 5 036 mm
    M Wysokość załadunku 3 824 mm
    N Odległość osi tylnej od krawędzi skrzyni łądunkowej 2 477 mm
    P Odległość osi centralnej od osi przedniej 5 285 mm
    Q Odległość oś przednia/przód pojazdu 3 352 mm
    R Odległość między osią przednią a przegubem 1 558 mm
    S Kąt nachylenia 22 °
    T Max. Kąt przechyłu skrzyni łądunkowej 55 °
    U Max. Kąt załamania 42 °
    V Wysokość przednich punktów mocowania 1 263 mm
    W Odległość między punktami podnoszenia 10 116 mm
    X Promień skrętu do wewnątrz (standard) 4 246 mm
    Y Promień zawracania na zewnątrz (standard) 9 216 mm
  • Kąt nachylenia podjazdu

    image:759

    Procedura określania

    OSIE Bestimmen Sie den Zugwiderstand über den Schnittpunkt der Fahrzeuggewichtslinie und der Steigungslinie. Anmerkung: 2% typischer Rollwiderstand sind bereits in der Grafik und der Steigungslinie berücksichtigt.
    Układ napędowy Von diesem Schnittpunkt fahren Sie über die Grafiken nach rechts zu den Schnittpunkten der Zugkraftkurven.
    Liczba kółek i płyt podłogowych na stronę Die untere Skala zeigt nun die Maximalgeschwindigkeit auf der jeweiligen Steigung.
  • WYDAJNOŚĆ RETARDERA

    image:761

    Procedura określania

    Wyrzutnie Bestimmen Sie die erforderliche Retarderkraft über den Schnittpunkt der Fahrzeuggewichtslinie und der Steigungslinie.
    Zasysanie Von diesem Schnittpunkt fahren Sie über die Grafiken nach rechts zu den Schnittpunkten der Kurven. Anmerkung: 2% typischer Rollwiderstand sind bereits in der Graphik berücksichtigt.
    Liczba płyt podłogowych (na stronę) Die untere Skala zeigt nun die Maximalgeschwindigkeit.
  • Pojemność skrzyni ładunkowej i nacisk na podłoże

    Ciężar roboczy

    BetriebsgewichtLeerBeladen
    Vorne20 211 kg26 811 kg
    Hinten22 265 kg70 665 kg
    Gesamt42 476 kg97 476 kg
    Nennnutzlast55 000 kg

    Nacisk na podłoże

    BodendruckBeladen (fester Untergrund)
    Vorne333 kPa
    Hinten *1469 kPa
    • *1: Bodendruck vorne ermittelt mit Reifen Michelin XAD65-1; hinten mit Reifen Michelin XDT B

    Pojemność skrzyni ładunkowej

    Oznaczona pojemność skrzyni ładunkowej i nacisku 27 m³
    Nasyp 1:1 SAE 35 m³
    Nasyp 1:1 SAE 42 m³
    Pojemność skrzyni ładunkowej z automatyczną klapą tylną (SAE 2:1) 35,6 m³

    Waga dodatkowego wyposażenia

    Wyłożenie skrzyni ładunkowej 1 116 kg
    tylna klapa 1 516 kg
    Dodatkowe kompletne koło (obręcz i opona) przód 1 024 kg
    Dodatkowe kompletne koło (obręcz i opona) tylne 1 240 kg
  • ZESTAW DANYCH TECHNICZNYCH

    Producent

    Oś przednia Bell
    Oś tylna Kessler

    Hamulec roboczy

    Maksymalna siła hamowania przy oponach standardowych 437 kN

    Poziom ciśnienia akustycznego (wewnątrz kabiny)

    zgodnie z normą ISO 6396 74 LpA dB(A)

    Procedura określania

    Długość wysięgnika Bestimmen Sie die erforderliche Retarderkraft über den Schnittpunkt der Fahrzeuggewichtslinie und der Steigungslinie.
    Układ Von diesem Schnittpunkt fahren Sie über die Grafiken nach rechts zu den Schnittpunkten der Kurven. Anmerkung: 2% typischer Rollwiderstand sind bereits in der Graphik berücksichtigt.
    Liczba płyt podstawowych Die untere Skala zeigt nun die Maximalgeschwindigkeit.
    Filtr powietrza Dual-Luftfiltersystem mit Entstaubungsventil
    A Długość transportowa z klapą tylną 11 114 mm
    Ciśnienie robocze 810 kPa
    Napęd końcowy Außenplanetenantrieb in Schwerlastausführung an allen Achsen
    Kąt skrętu kół 42 °
    Maksymalny moment obrotowy 2 750 Nm
    Model W3430
    Typ pompy Variable Verstellpumpe mit Load-Sensing-Funktion
    Cylindry Hydrostatisch, doppelt wirkende Lenkzylinder mit fahrabhängiger Notlenkpumpe
    Emisja Entspricht EU Stufe V
    Natężenie przepływu 330 l/min
    Typ 4-Takt wassergekühlt, Direkteinspritzung
    Liczba cylindrów 2 Stück
    Ciśnienie 250 bar
    Z przodu 875/65 R29
    Układ Separat vom Getriebe
    Zbiornik paliwa 395 l
    Średnica 139 mm
    Zasysanie Turbolader mit Ladeluftkühlung
    Przełożenie Permanent greifender Planetenantrieb, kupplungsbetätigt
    Filtr 5 µm
    tylna Zwillingsbereifung 24.00 R35
    rodzaj konstrukcji Dreireihig schrägverzahnt
    Zbiornik DEF/AdBlue 40 l
    B Wysokość transportowa z osłoną przeciwkamieniową 4 209 mm
    Skok 171 mm
    Oczyszczanie spalin DOC, SCR-System und DPF
    B Wysokość transportowa z osłoną przeciwkamieniową 4 212 mm
    Dyferenciał 33/67 proportionale Drehmomentverteilung automatisches Zwischenachs-Sperrdifferenzial
    Sprzęgło Hydraulisch betätigte Mehrscheibenkupplung
    Pojemność skokowa 15,6 l
    Cylindry 6 Stück
    Kontrola Elektronisch
    B1 Wysokość - z obrotową lampą ostrzegawczą 4 050 mm
    Zmiennik momentu obrotowego Hydrodynamisch mit Wandlerüberbrückung (lock-up) in allen Gängen
    B2 Wysokość - z sygnalizacją świetlną załadunku 4 333 mm
    Biegi 7 Vorwärts, 1 Rückwärts
    B5 Wysokość z osłoną przeciwkamieniową w pozycji jazdy 4 675 mm
    B6 Wysokość kabiny 3 813 mm
    C Szerokość nad błotnikami 3 790 mm
    D Szerokość nad oponami z przodu 3 832 mm
    D Szerokość nad oponami z tyłu 4 444 mm
    E Rozstaw opon przód 2 949 mm
    E Rozstaw opon tylnych 2 992 mm
    F Szerokość nad skrzynią ładunkową 4 487 mm
    G Szerokość nad lusterkiem zewnętrznym (pozycja jazdy) 5 242 mm
    H Prześwit - połączenie przegubowe 561 mm
    I Prześwit - oś przednia 554 mm
    J Prześwit - maksymalny kąt przechyłu 851 mm
    K Wysokość zsypu - w położeniu transportowym 2 952 mm
    L Długość skrzyni ładunkowej 5 036 mm
    M Wysokość załadunku 3 824 mm
    N Odległość osi tylnej od krawędzi skrzyni łądunkowej 2 477 mm
    P Odległość osi centralnej od osi przedniej 5 285 mm
    Q Odległość oś przednia/przód pojazdu 3 352 mm
    R Odległość między osią przednią a przegubem 1 558 mm
    S Kąt nachylenia 22 °
    T Max. Kąt przechyłu skrzyni łądunkowej 55 °
    U Max. Kąt załamania 42 °
    V Wysokość przednich punktów mocowania 1 263 mm
    W Odległość między punktami podnoszenia 10 116 mm
    X Promień skrętu do wewnątrz (standard) 4 247 mm
    Y Promień zawracania na zewnątrz (standard) 9 524 mm

    Nacisk na podłoże

    BodendruckBeladen (fester Untergrund)
    Vorne333 kPa
    Hinten *1469 kPa
    • *1: Bodendruck vorne ermittelt mit Reifen Michelin XAD65-1; hinten mit Reifen Michelin XDT B

    Moc nominalna

    Brutto 430 kW
    Brutto 577 PS
    Netto 405 kW
    Netto 543 PS

    Objętość skrzyni skrzyni ładunkowej

    Oznaczona pojemność skrzyni ładunkowej i nacisku 27 m³
    Nasyp 1:1 SAE 35 m³
    Nasyp 1:1 SAE 42 m³

    Model

    Z przodu 30T
    tylna 71T

    Prędkość jazdy

    Prędkość jazdy na 1 biegu 4 km/h
    Prędkość jazdy na 2 biegu 8 km/h
    Prędkość jazdy na 3 biegu 16 km/h
    Prędkość jazdy na 4 biegu 21 km/h
    Prędkość jazdy na 5 biegu 30 km/h
    Prędkość jazdy na 6 biegu 41 km/h
    Prędkość jazdy na 7 biegu 47 km/h
    Do tyłu 6 km/h

    Hydraulika skrzyni ładunkowej

    Specyfikacja Doppelt wirkende, zweistufige Kippzylinder
    Liczba cylindrów 2 Stück
    Kąt przechyłu 13,5 s
    Czas opuszczania 13,5 s
    Max. Kąt nachylenia 55 °
    Opcjonalnie Alternative Kippwinkel frei programmierbar

    Hamulec postojowy i awaryjny

    Scheibenbremse mit Federspeicherzylinder an der Kardanwelle, pneumatisch lösbar
    Maksymalna siła hamowania 379 kN

    Waga wyposażenia dodatkowego

    Wyłożenie skrzyni ładunkowej 1 116 kg
    Dodatkowe kompletne koło (obręcz i opona) przód 1 024 kg
    Dodatkowe kompletne koło (obręcz i opona) tylne 1 240 kg

    Mechanizm różnicowy

    Z przodu Schrägverzahntes Differenzial mit automatischer Traktionskontrolle
    tylna Schrägverzahntes Mitteldifferenzial

    Hamulec pomocniczy

    Automatische Motorbremse (EVB), automatische Retarderfunktion durch elektronisch aktivierte Ölbad-Lamellenbremsen.

    Maksymalny efekt opóźniacza

    Ciągłe 574 kN
    Max. 983 kN

    Akumulator

    Ilość 2 Stück
    Napięcie 12 V
    Pojemność 2 Ah

    Napięcie robocze

    Napięcie 24 V

    Alternator

    Napięcie 28 V
    Amperaż 80 A
Uwaga: Z wyjątkiem błędów i zmian technicznych.

Wozidło przegubowe Bell B60E

Sześćdziesięciotonowe wozidło 4x4 Bell B60E przechodzi w nowy wymiar ładowności i obszary zastosowań: z napędem na wszystkie koła i przegubem obrotowo/przegubowym, jako maszyna produkcyjna o dużej wydajności idealnie uzupełnia istniejące floty pojazdów przegubowych w mniej wymagającym terenie. Jako „maszyna całoroczna” obok wozideł sztywnoramowych oraz jej lepsze właściwości terenowe opłacają się przy niesprzyjającej pogodzie lub przeciążeniu.

Dzięki wydajności porównywalnej z wywrotkami sztywno ramowymi, przegubowa 4x4 oferuje większą elastyczność, dzięki lepszej mobilności w terenie - przekłada się na większą wydajność.

Pliki do pobrania

Bell 4x4 B30E, B45E, B60E (Niemiecki) 6.90 MB
Ściągnij