
B60E
Waga robocza: | 42 476 | kg |
Objętość skrzyni ładunkowej: | 35 | m³ |
Moc silnika: | 430 | kW |
Najważniejsze





Specyfikacja techniczna
- B60E
-
silnik
Moc nominalna
Brutto 430 kW Brutto 577 PS Netto 405 kW Netto 543 PS Prędkość obrotowa przy mocy nominalnej 1 700 1/min Akumulator
Ilość 2 Stück Napięcie 12 V Pojemność 2 Ah Napięcie
Napięcie 24 V Alternator
Napięcie 28 V Amperaż 80 A Producent Mercedes Benz Maksymalny moment obrotowy 2 750 Nm Filtr powietrza Dual-Luftfiltersystem mit Entstaubungsventil Model OM 473 LA Prędkość obrotowa Maksymalny moment obrotowy 1 300 1/min Emisja Entspricht EU Stufe V Typ 4-Takt wassergekühlt, Direkteinspritzung Średnica 139 mm Zbiornik paliwa 494 l Zasysanie Turbolader mit Ladeluftkühlung Skok 171 mm Zbiornik DEF/AdBlue 40 l Oczyszczanie spalin DOC, SCR-System und DPF Pojemność skokowa 15,6 l Cylindry 6 Stück -
Mechanizm napędowy
Producent Allison Model 4800 ORS rodzaj konstrukcji Vollautomatisches Planetengetriebe Układ Motorseitig angeflanscht Przełożenie Permanent greifender Planetenantrieb, kupplungsbetätigt Sprzęgło Hydraulisch betätigte Mehrscheibenkupplung Kontrola Elektronisch Zmiennik momentu obrotowego Hydrodynamisch mit Wandlerüberbrückung (lock-up) in allen Gängen Biegi 7 Vorwärts, 1 Rückwärts Prędkość jazdy
Prędkość jazdy na 1 biegu 4 km/h Prędkość jazdy na 2 biegu 8 km/h Prędkość jazdy na 3 biegu 16 km/h Prędkość jazdy na 4 biegu 21 km/h Prędkość jazdy na 5 biegu 30 km/h Prędkość jazdy na 6 biegu 41 km/h Prędkość jazdy na 7 biegu 47 km/h Do tyłu 6 km/h -
UKŁAD HAMULCOWY
Hamulec roboczy
Zweikreisbremsanlage, vollhydraulisch betätigte Ölbadlamellenbremsen an Vorder- und Hinterachse. Bremsöl-Kreislauf mit separater Kühlung und Filterung. Maksymalna siła hamowania przy oponach standardowych 437 kN Hamulec postojowy i awaryjny
Scheibenbremse mit Federspeicherzylinder an der Kardanwelle, pneumatisch lösbar Maksymalna siła hamowania 379 kN Hamulec pomocniczy
Automatische Motorbremse (EVB), automatische Retarderfunktion durch elektronisch aktivierte Ölbad-Lamellenbremsen. Maksymalna wydajność retardera
Ciągłe 574 kN Ciągłe 574 kW Max. 983 kN Max. 983 kW -
PRZEKŁADNIA
Producent Kessler Model W2400 Układ Separat vom Getriebe rodzaj konstrukcji Dreireihig schrägverzahnt Dyferenciał 29/71 proportionale Drehmomentverteilung automatisches Zwischenachs-Sperrdifferenzial -
Osie jezdne
Producent
Bell Oś przednia Bell Oś tylna Kessler Model
Z przodu 30T tylna 71T mechanizm różnicowy
Z przodu Schrägverzahntes Differenzial mit automatischer Traktionskontrolle tylna Schrägverzahntes Mitteldifferenzial Napęd końcowy Außenplanetenantrieb in Schwerlastausführung an allen Achsen -
ZAWIESZENIE
Z przodu Teilabhängig, mit Öl-/Stickstoff-Stoßdämpfern und Stabilisatoren durch A-Rahmen angelenkt. Optional: Elektronisch gesteuerte adaptive Aufhängung mit Niveauregulierung tylna Längslenker-Hinterachse mit Öl-/Stickstoff-Federbeinen und zusätzlichem Querstabilisator -
opony
Typ EM-Bereifung Z przodu 875/65 R29 tylna Zwillingsbereifung 24.00 R35 -
STEROWANIE
Ilość obrotów kierownicą do pełnego skrętu (ogranicznika) 4.9 Kąt skrętu kół 42 ° Cylindry Hydrostatisch, doppelt wirkende Lenkzylinder mit fahrabhängiger Notlenkpumpe Liczba cylindrów 2 Stück -
Hydraulika
Specyfikacja Load-Sensing-System zur Versorgung von Lenkung (vorrangig), Muldenbetätigung, Federungs- und Bremsfunktionen. Eine fahrabhängige Notlenkpumpe ist ins Hauptsystem integriert. Typ pompy Variable Verstellpumpe mit Load-Sensing-Funktion Natężenie przepływu 330 l/min Ciśnienie 250 bar Filtr 5 µm Hydraulika skrzyni ładunkowej
Specyfikacja Doppelt wirkende, zweistufige Kippzylinder Liczba cylindrów 2 Stück Kąt przechyłu 17 s Czas opuszczania 18 s Max. Kąt nachylenia 55 ° Opcjonalnie Alternative Kippwinkel frei programmierbar -
UKŁAD SPRĘŻONEGO POWIETRZA
Specyfikacja Lufttrockner mit Heizung und Überdruckventil, zur Versorgung der Feststellbremse und weiteren Nebenfunktionen Ciśnienie robocze 810 kPa -
KABINA
Certyfikacja ROPS/FOPS-zertifiziert Poziom ciśnienia akustycznego (wewnątrz kabiny)
zgodnie z normą ISO 6396 77 LpA dB(A) -
WYMIARY
-
Kąt nachylenia podjazdu
image:759 Procedura określania
OSIE Bestimmen Sie den Zugwiderstand über den Schnittpunkt der Fahrzeuggewichtslinie und der Steigungslinie. Anmerkung: 2% typischer Rollwiderstand sind bereits in der Grafik und der Steigungslinie berücksichtigt. Układ napędowy Von diesem Schnittpunkt fahren Sie über die Grafiken nach rechts zu den Schnittpunkten der Zugkraftkurven. Liczba kółek i płyt podłogowych na stronę Die untere Skala zeigt nun die Maximalgeschwindigkeit auf der jeweiligen Steigung. -
WYDAJNOŚĆ RETARDERA
image:761 Procedura określania
Wyrzutnie Bestimmen Sie die erforderliche Retarderkraft über den Schnittpunkt der Fahrzeuggewichtslinie und der Steigungslinie. Zasysanie Von diesem Schnittpunkt fahren Sie über die Grafiken nach rechts zu den Schnittpunkten der Kurven. Anmerkung: 2% typischer Rollwiderstand sind bereits in der Graphik berücksichtigt. Liczba płyt podłogowych (na stronę) Die untere Skala zeigt nun die Maximalgeschwindigkeit. -
Pojemność skrzyni ładunkowej i nacisk na podłoże
Ciężar roboczy
Betriebsgewicht Leer Beladen Vorne 20 211 kg 26 811 kg Hinten 22 265 kg 70 665 kg Gesamt 42 476 kg 97 476 kg Nennnutzlast 55 000 kg Nacisk na podłoże
Bodendruck Beladen (fester Untergrund) Vorne 333 kPa Hinten *1 469 kPa - *1: Bodendruck vorne ermittelt mit Reifen Michelin XAD65-1; hinten mit Reifen Michelin XDT B
Pojemność skrzyni ładunkowej
Oznaczona pojemność skrzyni ładunkowej i nacisku 27 m³ Nasyp 1:1 SAE 35 m³ Nasyp 1:1 SAE 42 m³ Pojemność skrzyni ładunkowej z automatyczną klapą tylną (SAE 2:1) 35,6 m³ Waga dodatkowego wyposażenia
Wyłożenie skrzyni ładunkowej 1 116 kg tylna klapa 1 516 kg Dodatkowe kompletne koło (obręcz i opona) przód 1 024 kg Dodatkowe kompletne koło (obręcz i opona) tylne 1 240 kg -
ZESTAW DANYCH TECHNICZNYCH
Producent
Oś przednia Bell Oś tylna Kessler Hamulec roboczy
Maksymalna siła hamowania przy oponach standardowych 437 kN Poziom ciśnienia akustycznego (wewnątrz kabiny)
zgodnie z normą ISO 6396 74 LpA dB(A) Procedura określania
Długość wysięgnika Bestimmen Sie die erforderliche Retarderkraft über den Schnittpunkt der Fahrzeuggewichtslinie und der Steigungslinie. Układ Von diesem Schnittpunkt fahren Sie über die Grafiken nach rechts zu den Schnittpunkten der Kurven. Anmerkung: 2% typischer Rollwiderstand sind bereits in der Graphik berücksichtigt. Liczba płyt podstawowych Die untere Skala zeigt nun die Maximalgeschwindigkeit. Filtr powietrza Dual-Luftfiltersystem mit Entstaubungsventil A Długość transportowa z klapą tylną 11 114 mm Ciśnienie robocze 810 kPa Napęd końcowy Außenplanetenantrieb in Schwerlastausführung an allen Achsen Kąt skrętu kół 42 ° Maksymalny moment obrotowy 2 750 Nm Model W3430 Typ pompy Variable Verstellpumpe mit Load-Sensing-Funktion Cylindry Hydrostatisch, doppelt wirkende Lenkzylinder mit fahrabhängiger Notlenkpumpe Emisja Entspricht EU Stufe V Natężenie przepływu 330 l/min Typ 4-Takt wassergekühlt, Direkteinspritzung Liczba cylindrów 2 Stück Ciśnienie 250 bar Z przodu 875/65 R29 Układ Separat vom Getriebe Zbiornik paliwa 395 l Średnica 139 mm Zasysanie Turbolader mit Ladeluftkühlung Przełożenie Permanent greifender Planetenantrieb, kupplungsbetätigt Filtr 5 µm tylna Zwillingsbereifung 24.00 R35 rodzaj konstrukcji Dreireihig schrägverzahnt Zbiornik DEF/AdBlue 40 l B Wysokość transportowa z osłoną przeciwkamieniową 4 209 mm Skok 171 mm Oczyszczanie spalin DOC, SCR-System und DPF B Wysokość transportowa z osłoną przeciwkamieniową 4 212 mm Dyferenciał 33/67 proportionale Drehmomentverteilung automatisches Zwischenachs-Sperrdifferenzial Sprzęgło Hydraulisch betätigte Mehrscheibenkupplung Pojemność skokowa 15,6 l Cylindry 6 Stück Kontrola Elektronisch B1 Wysokość - z obrotową lampą ostrzegawczą 4 050 mm Zmiennik momentu obrotowego Hydrodynamisch mit Wandlerüberbrückung (lock-up) in allen Gängen B2 Wysokość - z sygnalizacją świetlną załadunku 4 333 mm Biegi 7 Vorwärts, 1 Rückwärts B5 Wysokość z osłoną przeciwkamieniową w pozycji jazdy 4 675 mm B6 Wysokość kabiny 3 813 mm C Szerokość nad błotnikami 3 790 mm D Szerokość nad oponami z przodu 3 832 mm D Szerokość nad oponami z tyłu 4 444 mm E Rozstaw opon przód 2 949 mm E Rozstaw opon tylnych 2 992 mm F Szerokość nad skrzynią ładunkową 4 487 mm G Szerokość nad lusterkiem zewnętrznym (pozycja jazdy) 5 242 mm H Prześwit - połączenie przegubowe 561 mm I Prześwit - oś przednia 554 mm J Prześwit - maksymalny kąt przechyłu 851 mm K Wysokość zsypu - w położeniu transportowym 2 952 mm L Długość skrzyni ładunkowej 5 036 mm M Wysokość załadunku 3 824 mm N Odległość osi tylnej od krawędzi skrzyni łądunkowej 2 477 mm P Odległość osi centralnej od osi przedniej 5 285 mm Q Odległość oś przednia/przód pojazdu 3 352 mm R Odległość między osią przednią a przegubem 1 558 mm S Kąt nachylenia 22 ° T Max. Kąt przechyłu skrzyni łądunkowej 55 ° U Max. Kąt załamania 42 ° V Wysokość przednich punktów mocowania 1 263 mm W Odległość między punktami podnoszenia 10 116 mm X Promień skrętu do wewnątrz (standard) 4 247 mm Y Promień zawracania na zewnątrz (standard) 9 524 mm Nacisk na podłoże
Bodendruck Beladen (fester Untergrund) Vorne 333 kPa Hinten *1 469 kPa - *1: Bodendruck vorne ermittelt mit Reifen Michelin XAD65-1; hinten mit Reifen Michelin XDT B
Moc nominalna
Brutto 430 kW Brutto 577 PS Netto 405 kW Netto 543 PS Objętość skrzyni skrzyni ładunkowej
Oznaczona pojemność skrzyni ładunkowej i nacisku 27 m³ Nasyp 1:1 SAE 35 m³ Nasyp 1:1 SAE 42 m³ Model
Z przodu 30T tylna 71T Prędkość jazdy
Prędkość jazdy na 1 biegu 4 km/h Prędkość jazdy na 2 biegu 8 km/h Prędkość jazdy na 3 biegu 16 km/h Prędkość jazdy na 4 biegu 21 km/h Prędkość jazdy na 5 biegu 30 km/h Prędkość jazdy na 6 biegu 41 km/h Prędkość jazdy na 7 biegu 47 km/h Do tyłu 6 km/h Hydraulika skrzyni ładunkowej
Specyfikacja Doppelt wirkende, zweistufige Kippzylinder Liczba cylindrów 2 Stück Kąt przechyłu 13,5 s Czas opuszczania 13,5 s Max. Kąt nachylenia 55 ° Opcjonalnie Alternative Kippwinkel frei programmierbar Hamulec postojowy i awaryjny
Scheibenbremse mit Federspeicherzylinder an der Kardanwelle, pneumatisch lösbar Maksymalna siła hamowania 379 kN Waga wyposażenia dodatkowego
Wyłożenie skrzyni ładunkowej 1 116 kg Dodatkowe kompletne koło (obręcz i opona) przód 1 024 kg Dodatkowe kompletne koło (obręcz i opona) tylne 1 240 kg Mechanizm różnicowy
Z przodu Schrägverzahntes Differenzial mit automatischer Traktionskontrolle tylna Schrägverzahntes Mitteldifferenzial Hamulec pomocniczy
Automatische Motorbremse (EVB), automatische Retarderfunktion durch elektronisch aktivierte Ölbad-Lamellenbremsen. Maksymalny efekt opóźniacza
Ciągłe 574 kN Max. 983 kN Akumulator
Ilość 2 Stück Napięcie 12 V Pojemność 2 Ah Napięcie robocze
Napięcie 24 V Alternator
Napięcie 28 V Amperaż 80 A
Wozidło przegubowe Bell B60E
Sześćdziesięciotonowe wozidło 4x4 Bell B60E przechodzi w nowy wymiar ładowności i obszary zastosowań: z napędem na wszystkie koła i przegubem obrotowo/przegubowym, jako maszyna produkcyjna o dużej wydajności idealnie uzupełnia istniejące floty pojazdów przegubowych w mniej wymagającym terenie. Jako „maszyna całoroczna” obok wozideł sztywnoramowych oraz jej lepsze właściwości terenowe opłacają się przy niesprzyjającej pogodzie lub przeciążeniu.
Dzięki wydajności porównywalnej z wywrotkami sztywno ramowymi, przegubowa 4x4 oferuje większą elastyczność, dzięki lepszej mobilności w terenie - przekłada się na większą wydajność.
Studium przypadku

Einsatz im Steinbruch

Bell B60 punktet im Vergleich zu traditionellen und knickgelenkten Muldenkippern.

Schiewe Steinbruchbetriebe Detmold haben sich für den ersten Bell B60 in Europa entschieden

Die neuen Bell Dumper machen bei der Produktpräsentation im Steinbruch von Oetelshofen auch im größten Matsch und Schlamm eine gute Figur.
Pliki do pobrania

Bell 4x4 B30E, B45E, B60E
(Niemiecki) 6.90 MB
Ściągnij